S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

18:e September 2012 – Nystart av hemsidan

Ung Madde nyser.

Nu är det dags för första inlägget på min nya hemsida. Jag har valt att gå över till wordpress framförallt för att den är betydligt enklare för mig att uppdatera utan att det blir krångligt.

Jag hoppas ni ska tycka om layouten lika mycket som jag gör, har ni några synpunkter så mejla gärna eller lämna en kommentar.

Sedan jag skrev sist har det hänt en del, Ludde är numera champion och har två cert på väg mot internationell champion. Det betyder också att vi nu är stoppade att ställa ut i Sverige och måste över till Norge för nästa certifikat. Det kommer att dröja ända till våren innan det är utställning i Trondheim som är närmast för oss att åka till.  Madde tog sitt första certifikat i Luleå i augusti och har två kvar för att bli champion, men hon får vänta tills vi far med Ludde till våren.

Hösten har börjat smyga sig på och med den alla flygande insekteker, typ harskrankar, som Madde är ute och jagar på kvällarna. Hon bär in sina byten och jamar varje gång för att få beröm hur duktig hon är. Med tanke på hur många hon fångar varje kväll borde det snart vara slut på flygande insekter på Grönkulla där vi bort. Jag har till och med hittat henne ute en dag när hon lekte med en daggmask i brist på annat.

Det största problemet är att jag får gå igenom hennes päls varje kväll och ta bort sniglar som fastnar i pälsen…..

Ludde däremot är fortfarande en lugn kille som gärna tar en sovstund i solen, han tycker nog att Madde far runt för mycket även om hon ibland kan locka med honom att busa. Han sjunger varje dag för att kolla om det finns några tjejer i närheten och försöker uppvakta Madde ibland men hon dänger till honom med tassen och då backar han på en gång.

Nu är det dags att börja med maten, i dag serveras fisk, torsk närmare bestämt och Ludde har nu vaktat köket i flera timmar sen han kände doften och det är dags att han slipper vänta längre.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on September 18, 2012 by and tagged , , , .

Navigation

