S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

23:e September 2012 – Osynliga katter

Madde håller koll på vad som händer.

Jag vet att det finns två katter i huset men med jämna mellanrum är det någon av de som bestämmer sig för att försvinna, oftast Madde.

Först börjar man fundera varför man inte sett henne på länge, hon brukar ofta hålla till där man själv är, eller hos lillhusse. Steget efter det är man börjar leta lite planlöst, kolla om hon är ute i trädgården, ligger och sover eller letar på något ställe där hon brukar vara. När man inte hittar henne är det dags att börja fundera när hon sist var synlig och vart.

Med utgångspunkt för det är dags att börja leta, rum för rum, samtidigt som blodtrycket börjar stiga och man börjar tänka konstiga tankar. Ex på det är, har hon lärt sig öppna ytterdörren, kan hon ha hittat ett nytt ställe att klättra över stängslet ute och andra liknande tankar. Nu har det gått en dryg halvtimme och fortfarande ingen katt, då är det dags för det hemliga vapnet.

Dammsugaren kommer fram (hon är av någon anledning väldigt rädd för dammsugaren), man börjar dammsuga rum för rum (mitt blodtryck är då väldigt högt), har man tur kommer hon framhoppande och springer iväg för att komma bort från dammsugaren.  Nu kommer det underliga, stället hon kommer från kan man ha letat på bara minuter tidigare, men då fanns inget katt där! Det finns ingen annan förklaring än att de blir osynliga eller teletransport.

Den dagen ingen katt kommer fram när jag börjar dammsuga kommer jag att bli väldigt nervös och förmodligen rusa runt i kvarteret och ropa på henne.  Som det är i dag händer det här mer eller mindre ofta, ibland händer det att dammsugaren kommer fram varje dag, då har jag faktiskt ganska rent och fint hemma.

Vart katter tar vägen när de försvinner vet jag inte, kanske de har kontakt med rymdkatter och lämnar rapport om hur lätt det är ta makten över människor, kanske är det ute på strövtåg eller bara väljer att vara ifred ett tag, jag vet inte.

2 comments on “23:e September 2012 – Osynliga katter

  1. Rebekah
    September 24, 2012

    Jag bodde i en trea på Mellanholmen, och Hadassah försvann! Hon var som bortblåst i en och en halv DAG … jag var färdig att ringa Polisen! Helt plötsligt kom hon utvandrande ur ett rum, som om ingenting hade hänt. Tro mig — jag hade hunnit leta igenom varenda skrymsle i den lägenheten under all denna tid. Jag vet aldrig var hon var den gången.

    • Annakarin
      September 24, 2012

      Inget att fundera över, hon hade teletransporterat sig till sina kattväner i rymden. Jag letade Madde i går på samma sätt, därför skrev jag inlägget.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on September 23, 2012 by and tagged , , , , .
