S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

17:e Oktober 2012 – Ludde ska bli pappa

Kaxig katt

Nu har vi fått veta att Ludde ska bli pappa i början på december och självklart är vi glada och ser fram emot att få veta resultatet mellan Linblomman´s Alice och Ludde. Ludde har varit riktigt kaxig här hemma sedan hon var på besök men nu har han börjat lugna ner sig. Första dagarna efter att hon farit hem sjöng han väldigt mycket för att kolla om det skulle komma några tjejer. Madde har varit så uppvaktad att hon fått sova inne hos lillhusse några nätter. Hon löper inte nu och uppskattade inte uppvaktningen hon fick.

Nu är det lugnt igen och Ludde har återgått till sina favoritsysslor, äta och sova. Madde forsätter att njuta av att vara ute men regnet de sista dagarna har hon inte tyckt om. Jag tror hon gör mig personligt ansvarig för regnet med tanke på hur hon blänger på mig när jag öppnar altandörren och det regnar ute. Hon går ut i alla fall men sitter under tak och tittar ut över gräsmattan. Ludde går också ut och sjunger lite men sen går han in igen, han uppskattar inte att bli blöt om tassarna.

I dag är det i alla fall uppehåll ute och båda katterna springer ut och in och leker, jag misstänker att det är dags för mig att servera middag, efter en stunds lek brukar bägge vara lite extra sugna på något gott.  Jag ska också ta och ladda batteriet i kameran och försöka ta några nya bilder, det brukar vara en bra bild och hundra misslyckade.

2 comments on “17:e Oktober 2012 – Ludde ska bli pappa

  1. Rebekah
    October 18, 2012

    Grattis Ludde, till det blivande faderskapet 🙂

Leave a Reply

Information

This entry was posted on October 17, 2012 by and tagged , , , , , , .
