S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

28:e Oktober 2012 – Yrhättan har en logga!

Yrhättans logga.

I dag fick jag min logga, det är min lillebror som har ritat den efter mina tankar. Jag har funderat länge på vad jag vill ha och till slut bestämde jag mig för att det skulle vara ett tassavtryck. Det är något som för mig är starkt bundet till mina katter. Jag tror det har att göra med att jag alltid är upptagen med att torka bort tassavtryck här hemma.

Ludde har lärt sig att när han vill in och dörren är stängd är det bara att hoppa upp på fönsterblecket och slå på fönstret med tassen, alltså är det alltid fullt av tassavtryck på fönstret. När de kommer in och det har varit lite blött ute blir det fullt av tassavtryck på golvet. Man kan följa spåren och se vad de gör när de kommer in, Luddes spår är bara att följa till matskålen och sen vidare till kattlådan. Fortsätter man hittar man honom sovande på något skönt ställe. Madde brukar vandra runt ett tag innan hon slår sig till ro, vanligen i lillhusses knä för att sova en stund.

Jag har ibland funderat på om man kan lära katter att torka av tassarna när de kommer in men jag misstänker att det är omöjligt att lära dem. Jag får helt enkelt lära mig att leva med tassavtryck, det är ett tecken på att det finns katter i huset.

2 comments on “28:e Oktober 2012 – Yrhättan har en logga!

  1. Rebekah
    October 28, 2012

    Snyggt!
    Du kan ladda upp den som ikon, om Du går till Inställningar > Allmänt. Då kommer den att synas uppe i tabben i web bläddraren, och när nå’n bokmärker sidan..

    Jag vet också en hel del om att torka tassavtryck 😆

    • Annakarin
      October 28, 2012

      Tack för tipset, det ska jag göra.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on October 28, 2012 by and tagged , , , , , , , .
