S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

2:a November 2012 – Snön är borta

sovstund för Ludde

Sovstund för Ludde

Snön som kom är nu helt borta och regnet öser ner. Jag hoppas snön kommer tillbaka snart, det blir så mycket ljusare och man blir på bra humör. När det är så här grått och regnigt förvandas katternas sovstunder till maraton i sovning. På morgonen är det en snabb sväng ut och sen fort in till en varm plats att tillbringa dagen på.

Ett av de få sätten att få fart på katterna sådana dagar är att servera något gott i matskålen. När man ställt ner matskålen och väntat en stund brukar det höras en katt som sakta kommer lufsande med nosen i vädret. Så fort maten är uppäten är det dags att sova igen.

Fram emot kvällen brukar det bli fart en stund, det är som om det gäller att springa bort all energi de samlat på sig, det brukar vara full fart upp och ner för trappan ett tag och sen är dags att sova för natten.

När man själv klär på sig för att gå och jobba i det här vädret händer det ganska ofta att jag önskar jag vore en katt istället, tänk vad skönt att tillbringa dagen i soffan och bara slöa. Jag tror jag skulle trivas med att vara katt i det här huset.

2 comments on “2:a November 2012 – Snön är borta

  1. Rebekah
    November 3, 2012

    Hoppas ni får tillbaka snön snart! Här var det runt 15°C under hela den där tiden runt Sandy, ibland varmare än så. Jag vill ha snö, men det lär nog dröja.
    När jag ser det där vita han ligger på, på bilden kommer jag att tänka på när Cathrine och jag tog hem nå’t luddigt material från arbetsterapin, för våra resp. katter. Hadassah sträckte ut en tass och kände på det, se’n tog hon stora omvägar. Cathrines dåvarande gjorde samma sak!
    Det är svårt att säga om McDuff gillar nå’n mat extra mycket?! Han äter väldigt bra, men inte verkar han vara speciellt impad av nå’t jag sätter fram.

    • Annakarin
      November 3, 2012

      Jag har en underbar mjuk filt som jag köpte för drygt ett år sedan, först nu har katterna bestämt att den är ok och börjat använda den…

Leave a Reply

Information

This entry was posted on November 2, 2012 by and tagged , , , , , , .
