S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

9:e December 2012 – 2:a advent

Liten Ludde uppskattar julen.

Liten Ludde uppskattar julen.

Nu har det blivit andra advent och snön fortsätter att komma, det börjar se ut som ett julkort när man tittar ut genom fönstren. Snön hindrar inte Madde från att vilja gå ut en sväng varje morgon, i morse fick hon ta rejäla skutt, det hade kommit en dryg dm snö i natt. Ludde valde att vänta tills husse varit ute och skottat så han slapp få så mycket snö på tassarna. Mina planer att ta några bra kort på katterna i snön har inte blivit av än, det har varit så grått ute så jag får vänta tills solen tittar fram.

Inomhus har katterna sovit sig runt på alla röda julmattor, den i köket är utvald till favorit och man hittar nästan alltid en katt sovande där. Det är oftast Ludde som väljer den mattan, då har han koll på vad jag gör i köket, det kan ju vara något gott som han vill ha. Den här tiden är jag ganska mycket i köket, det ska bakas och göras godis och lite annat, Ludde ser alltid så besviken ut när jag stått där ett antal timmar och inget av det jag gör är till honom, jag måste nog börja koka lite torsk eller annat med jämna mellanrum så han blir glad.

Nästa vecka är det dags att ge katterna ett julbad så de blir extra fina till jul även om jag inte tror att de kommer att uppskatta det särskilt mycket.

One comment on “9:e December 2012 – 2:a advent

  1. colderweather
    December 11, 2012

    Kan tänka mig att de röda mattorna blir väldigt fina, och lycka till med badet. Jag har bara gjort det en gång …det var Hadassah.

    McDuff är väldigt skicklig på ljud! Oftast när jag tar ut nå’t ur frysen, så bryr han sig inte, MEN om det är en påse räkor så verkar han höra det var han än är i lägenheten! 😆

Leave a Reply

Information

This entry was posted on December 9, 2012 by and tagged , , , , , , , .
