S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

16:e December 2012 – 3:e advent

Madde i snö.

Madde i snö.

Snön fortsätter att komma och nu sista dagarna har det dessutom blåst ganska bra. Jag tycker att det ska vara snö till jul men nu börjar det snart bli löjligt mycket på kort tid. Nu är det så mycket att inte ens Madde vill gå ut några längre stunder men hon har fullt upp inne istället.

Madde har ägnat sista veckorna inför jul till att kontrollera julpynt, framförallt röda julkulor som hon av någon anledning älskar över allt annat. Hon dribblar kulorna över hela huset för att vara säker på att de är hållbara. I år köpte vi lite ”nya” kulor på en julmarknad och när vi kom hem la vi dem på golvet i vardagsrummet. Hon blev överlycklig och morgonen efter låg det kulor i alla rum, jag hittade till och med en i en av mina skor.

Ludde är mest förtjust i mossa som han tycker ska ligga på golvet och inte som dekoration i någon konstig låda på bordet, förutom det är glitter en favorit. Tack och lov bär han bara omkring det och försöker inte äta upp det.

På jobbet har vi tända ljus varje morgon och det är så fint, men hemma har jag inga alls eftersom jag vet att det skulle vara alldeles för intressant att undersöka. Det luktar inte särskilt gott med bränd päls och det tar tid innan den växer ut igen, tro mig, jag har haft katter som provat lägga svansen på ljus.

Snart är det dags att sätta upp julgranen, vi får väl se hur det går i år med fyrbenta medhjälpare.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on December 16, 2012 by and tagged , , , , , , , .
