S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

23:e December 2012 – 4:e advent

dec23-12fjärde advent

“Kan du inte gå snart?”

Sista veckan inför jul och Madde och Ludde har varit så hjälpsamma hela veckan. Vi har slagit in julklappar tillsammans. Eller med andra ord, jag slår in och de packar upp, bär iväg tejprullen, jagar snören och anfaller papper som prasslar. Mina paket blir aldrig särskilt vackra innan vi är klara men roligt har vi.

I går kväll klädde vi grannen och hängde en stor röd kula långt ner så det skulle finnas något lätt att plocka från granen och leka med. Jag var väldigt nyfiken i morse när jag gick ner och tittade till granen. Kulan hängde kvar men en garntomte som hängt betydligt högre upp i granen låg på golvet. Önskar jag haft kameraövervakning på granen för att få se hur de lyckades med det utan att välta granen. Ska bli spännande att se när det är dags att lägga paket under granen, få se hur länge de får ligga i fred.

Något julbad har jag inte hunnit med men en ordentlig kamning av pälsen får räcka för att de ska bli julfina i år. Ett stort paket torsk har jag kokat idag, det får bli deras julbord och några smakbitar av skinka och kalvsylta lär också gå ner.

Nu är det bara att önska alla god jul och kom ihåg att ge katterna lite extra gott i jul, vi hörs igen i mellandagarna.

2 comments on “23:e December 2012 – 4:e advent

  1. colderweather
    December 25, 2012

    Underbar bild!!! Kul med kulorna 😆 McDuff har fått räkor, och leker med sin svenska svans.. Go’ Jul!

    • Annakarin
      December 25, 2012

      God jul till er också, nu är det juldag och allt är frid.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on December 23, 2012 by and tagged , , , , , , , , .
