S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

1:a Januari 2013 – Nyårsdagen

Madde i korgstolen.

Madde i korgstolen.

Nyårsafton var lugn och fin. Det är tur att katter inte är skotträdda, åtminstone har jag aldrig hört talas om att det kan vara så. Det var mycket smällar vid tolvslaget men katterna rörde inte ett morrhår. De var fullt upptagna med att smälta kalkonen som de fick till middag. Ja, de fick inte en hel kalkon, vi delade på den hela familjen.

Förhoppningar inför det nya året är att Madde ska börja löpa, bli dräktig och få många fina kattungar, det har varit lite trögt med det men jag hoppas att det ska bli så i år. Andra förhoppningar är att Ludde ska få träffa fler kattflickor och bli pappa till fler kattungar.

Självklart hoppas jag också på fler utställningar och att vi ska fara till Norge så Ludde kan bli internationell champion i år och att Madde ska bli champion.

Mina egna löften är att jag ska sitta mer stilla och njuta av en stund med en kurrande katt i knäet, det finns inget som är mer avkopplande än det. Jag har också lovat mig själv att skriva minst en gång i månaden till bloggen och att sluta stressa så mycket.

Med det vill jag önska er alla en god fortsättning på det nya året.

4 comments on “1:a Januari 2013 – Nyårsdagen

  1. rebekajo
    January 1, 2013

    Gott Nytt År till er allihopa, och hoppas att alla kattönskningarna slår in! 🙂
    Kommer inte att lova någonting själv, men bloggen ska få en viss överhalning..

    • Annakarin
      January 1, 2013

      Ska bli spännande att följa din blogg och se vad som händer.

  2. Annika
    January 3, 2013

    Vilken underbar bild. Tack för tipset om bloggen. Ska kika in lite då och då. God fortsättning på det nya året du med.

    • Annakarin
      January 3, 2013

      Tack, nyss kommit hem och upptäckt att katterna haft julgransplundring, tack och lov att inget gick sönder. De såg lite skyldiga ut där de satt framför en omkulvällt gran.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on January 1, 2013 by and tagged , , , , , , , .
