S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

6:e Januari 2013 – Julgransplundring

Ludde framför granen.

Ludde framför granen.

Vi brukar för det mesta följa traditionen och låta granen vara kvar till tjugondaknut men i år blev det lite tidigare. Anledningen till det är ganska lätt, katterna har haft julgransplundring och med tanke på hur det såg ut när jag kom hem hade det varit en riktigt rolig fest.

Både Madde och Ludde har haft svårt att låta granen vara i fred, varje gång de gått förbi har de varit där med tassen för att komma åt glitter eller kulor, men det har ändå varit ganska lugnt. I år försökte jag inte ens hänga upp smällkarameller efter förra årets massaker, de blev bokstavligen strimlade.

Nåja, jag kom i alla fall hem efter en sväng till gymmet på morgonen och möttes i hallen av röda kulor, jag tittade in i vardagsrummet och där satt två katter och såg så oskyldiga ut. De hade på mindre än två timmar vält granen och rensat den på alla röda saker som fanns, kulor, garntomtar och julklockor, allt annat var kvar i granen.

Jag vet att det sägs att katter inte ser färger men det tror jag inte på, jag är övertygad om att de kan se åtminstone vissa färger, t ex rött!

Resten av dagen låg både Madde och Ludde och sov, de tyckte nog att de jobbat klart för dagen och det tyckte jag med. Jag tillbringade resten av dagen med att leta julpynt runt huset och plocka bort granen. Tur vi har plastgran.

 

 

3 comments on “6:e Januari 2013 – Julgransplundring

  1. rebekajo
    January 6, 2013

    Tänk om man hade fått vara osynlig och titta på den där plundringen!!!

    Fantastisk bild .. katten ser enorm ut från den vinkeln! 😆

    • Annakarin
      January 6, 2013

      Ja, han har ätit ganska mycket på sistone. Men jag tänker på King Kong när jag ser bilden.

  2. Annika
    January 6, 2013

    Oj, då fick du lite extra träning då du kom hem. Här åkte oxå julen ut ihelgen. Syns snart.

Leave a Reply

