S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

25:e Januari 2013 – Mera katthår

jan1-15Merakatthår

Trött Madde.

Efter dagens städning satte jag mig med en kopp kaffe och en katt i knäet. Solen lyste in och när jag klappade Ludde såg jag hur luften fylldes med nya katthår som sakta dalade ner på golvet.

Jag kommer ihåg den korta perioden när jag var utan katt, efter en dryg månad så insåg jag att jag inte behövde dammsuga ett par gånger i veckan, det fanns inga katthår längre.  Livet som kattägare betyder att man städar mer än vad de flesta andra gör, inte för att man är pedant utan för att det inte är roligt att vada fram i katthår hemma.

Varje gång jag tvättar byxor med fickor får jag börja med att plocka ur allt katthår ur fickorna, jag har nämligen en ovana att alltid plocka upp små tussar från golvet och stoppa i fickan, det gäller bara att komma ihåg att det är något man gör hemma och inte hos andra. Det kan missuppfattas.

Men, jag har själv valt att ha katter och jag insåg den korta perioden jag inte hade katt att det är värt vartenda katthår för lyckan att ha en kurrande katt i knäet.

Nu på söndag är det dags för ett besök i Hudiksvall och hälsa på Luddes döttrar innan det är dags för dem att flytta till sina nya hem. Jag kommer att ta bilder och lägga ut på bloggen efter besöket. Av vad jag hört så här långt utvecklas dom fint och ser riktigt lovande ut, framförallt den blå honan.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on January 25, 2013 by and tagged , , , , , , , .
