S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

3:e Mars 2013 – Busiga katter

Ludde kopplar av i sängen.

Ludde kopplar av i sängen.

Det händer att jag funderar på att sätta upp en kamera och filma vad som händer på natten när vi sover.  En del mornar när man kommer ner så är alla mattor flyttade, katternas leksaker finns överallt och både Madde och Ludde sitter i köket och vill ha mat. Jag fyller på torrfoder varje kväll men de morgnar det ser ut som det varit fest på natten så är matskålen tom på morgonen.

Nu har jag lärt mig att det är bara att fylla på, både torrfoder och annan mat, sen äter både Madde och Ludde en rejäl portion innan det är dags att somna djupt på något skönt ställe. Det bästa som Ludde vet är om han kommer åt lillhusses säng innan han hinner bädda. Man ser hur han njuter och gärna gräver ner så han ligger som i en grotta, då kan sova i timmar och bara njuta.

Det vanliga är att de går och lägger sig samtidigt med oss, helst vill både Madde och Ludde sova i lillhusses rum men det får de inte så ofta, han vill sova med dörren stängd.  Jag blir glad om någon av katterna kommer och vill sova hos mig, men det händer inte så ofta. De kan lägga sig en liten stund men sen brukar de lägga sig i fåtöljen som finns där, jag tror det blir för varmt i sängen.

Men, förhoppningsvis kommer de så småningom att upptäcka att det är mysigt att sova hos matte också.

mar3-13Busiga katter2

2 comments on “3:e Mars 2013 – Busiga katter

  1. rebekah
    March 4, 2013

    Ja, man undrar vad som pågår ibland! McDuff är ju ensam, så han kanske inte är så aktiv, utom med att äta. Jag tror inte han sover så mycket under natten. Han sover ALDRIG med oss! Bara om jag går och lägger mig på eftermidda’n … då kommer han också, genast!

    Han har mycket märkliga idéer. Det är helt över nu, med bostadsrätten han hade under diskbänken. Det pågick säkert i sex månader, och nu tittar han inte ens åt dörren. Han ligger på en liten filt som han aldrig tidigare brytt sig om! 😀

    • Annakarin
      March 4, 2013

      Nyaste sovplatsen här är på kanten av köksbordet som står mot ett element, tyvärr står det en radio där, eller mer korrekt, stod det en radio där..

Leave a Reply

