S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

7:e Mars 2013 – Årsmöte Örnsköldskatten 2013

Den 24:e februari var det årsmöte i Örnsköldskatten. Som vanligt träffades vi i Örnsköldsvik vilket blir en heldagsutflykt för mig som bor i Härnösand men det är bara roligt. Efter årsmötet diskuterade vi vidare runt vår utställning 18-19 maj.

Det är mycket som ska planeras och det gäller att det finns tillräckligt många som ställer upp och jobbar för att vi ska klara av det. Vi är ingen stor kattklubb men vi som är med har roligt tillsammans. Jag ska för första gången sitta i sekretariatet och det känns lite nervöst men ska nog gå bra. Jag är inte ensam utan det finns erfarna människor som kan tala om vad jag ska göra.  Det kommer att bli mycket jobb för oss alla innan vi har haft vår utställning men jag tror det kommer att bli en lyckad utställning och jag håller tummarna för många anmälningar så vi får fullt båda dagarna.

Jag har planerat att ställa ut Madde, Ludde får jag inte ställa ut eftersom han inte får ta fler cert här i Sverige, han får helt enkelt vänta tills vi planerat in en utställning i Norge där han förhoppningsvis får sitt certifikat så vi kan fortsätta ställa ut här hemma.

Jag håller tummarna att Madde behåller sin vackra päls tills vi haft vår utställning och inte bestämmer sig för sommarpäls förrän i juni.

Örnsköldskattens inbjudan till kattutställning i Örnsköldsvik 18-19 maj 2013. Tryck HÄR.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on March 7, 2013 by and tagged , , , .
