S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

27:e Mars 2013 – Påsk i huset

mar27-13Påsk i huset

Här i huset blir det inte alltför mycket påskpynt, en påskgardin i köket och en liten porslinskyckling på bordet, det är allt. Det är inte för att jag inte tycker om påsken för det gör jag. Det är tiden på året då våren och ljuset kommer tillbaka och man kan tro på en sommar igen.

Men, nästan allt påskpynt betraktar mina katter som  leksaker. Ris med fjädrar är som gjort för att dra iväg över golvet, fjädrarna är till för att förvandla till små bitar över hela huset.  Små fina krukor med påsklilja och mossa är till för att krafsas ur krukan och jaga över golven o s v.

Jag kämpade på ett antal år men nu har jag gett upp, det blir påsk i alla fall och det är snabbt och enkelt både att pynta till påsk och ta ner efteråt. Betydligare enklare än när jag dammsög fjädrar och mossa fram till midsommar i alla fall.

Kylan har äntligen börjat släppa sitt grepp om oss och det börjar värma när man sitter ute i solen, katterna har börjat hoppa upp på altanräcket och sova en stund i solen. Man märker att de blir piggare, öppnar jag altandörren mycket så springer de ut och in och jagar varandra innan de somnar någonstans där solen lyser in.

2 comments on “27:e Mars 2013 – Påsk i huset

  1. rebekah
    March 28, 2013

    Min svägerska skickade en bild av snösituationen. Hu! Vår snö har mer eller mindre regnat bort nu. Jag har några, små påskdekorationer som jag ska plocka fram. McDuff tar det ganska lugnt. Han är en äldre, distingerad gentleman. I affärerna har de vita liljorna varit ute redan ett par veckor. De kommer ut nästan i samma omfattning som julstjärnorna, men mycket vackrare. Jag räknar med att vår lilja kommer att slå ut i morgon.

    GLAD PÅSK 🙂

    • Annakarin
      March 31, 2013

      Solen lyser och värmer på dagarna nu men med -10 på nätterna försvinner inte snön särskilt fort.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on March 27, 2013 by and tagged , , , , , , , .
