S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

5:e April 2013 – Lycka är en varm katt på magen

Madde tar en sovstund i fåtöljen.

Madde tar en sovstund i fåtöljen.

Som jag berättat förut så är Madde lillhusses katt och kan tillbringa hur många timmar som helst i hans knä eller bredvid honom i sängen. Ludde sover också gärna hos lillhusse men vill inte gärna ligga i knäet någon längre stund.

Mina knän duger också ibland men det är inte så ofta som jag skulle önska och ingen av katterna vill sova hos mig i sängen. Ludde kan komma upp frampå morgonen en stund och vilja bli kliad men det är allt. Våra gamla katter sov alltid i sängen eller kom och la sig på magen om jag la omkull mig i soffan. Jag har saknat att ha en varm kurrande katt på magen. Jag har tröstat mig med att det säkert kommer att ändras med tiden och nu har det äntligen börjat vända.

I går satt jag i soffan och tittade på tv när Madde hoppade upp bredvid mig. Hon klev försiktigt upp i mitt knä och tittade intensivt på mig. Efter en liten stund satte hon upp framtassarna på min mage och fortsatte titta på mig, det var nästan som hon försökte putta omkull mig på soffan och jag la mig försiktigt ner. Madde la sig ner på min mage och började kurra och jag låg alldeles stilla och bara njöt av stunden.

Efter ungefär en halvtimme var hon nöjd och gick sin väg och jag kunde kliva upp och fortsätta med vad jag skulle göra. Jag hoppas det inte dröjer alltför länge till nästa gång.

2 comments on “5:e April 2013 – Lycka är en varm katt på magen

  1. rebekah
    April 6, 2013

    Så underbart!!! Nu när hon har börjat, gör hon säker om det!

    McDuff brukade hoppa upp i mitt knä, men det slutade han med vid nåt tillfälle. Ibland kommer han upp här i soffan, men bara om jag har byxor på mig … inte när det är bart skinn, på sommarn då jag bara har shorts

    • Annakarin
      April 23, 2013

      Det är underbart, nu har Ludde börjat sova i sängen ibland, jag njuter av varje stund.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on April 5, 2013 by and tagged , , , , , , , .
