S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

2:a Juni 2013 – Katthjälp i trädgården

jun2-13Katthjälp i trädgården

“Vad planterar hon?”

Nu har värmen kommit och det gäller att vara ute och njuta så mycket som möjligt. Det tycker både jag och katterna. Det finns dessutom lite sysslor som måste göras, rensa ogräs, så lite blomfrön och annat pyssel.

Både Madde och Ludde hjälper till så mycket de kan. I helgen rensade jag häcken vilket betyder att jag är på utsidan av vår lilla trädgård. Hela tiden jag låg på knä och rensade ogräs var Madde och Ludde med från insidan. Jag vill tro att det var uppmuntrade mjau de höll på med, men vem vet, det kanske betydde att de tyckte att jag skulle komma in igen, eller att de skulle vara på utsidan med mig.

jun2-13Katthjälp i trädgården2

“Vi vill veta!”

Maddes favorit är när jag rensar ogräs, allt jag drar upp bär hon iväg med och lägger någonstans på gräsmattan. Det händer att det följer med en daggmask eller annat och det är häftiga leksaker för henne. Ludde brukar vänta tills jag är klar, då lägger han sig gärna och rullar runt i jorden. Sen går han in och sprider jord i huset.

Men, när allt är klart och man kan bre ut en filt för att lägga sig och sola en stund är det mysigt när det kommer en eller två katter och lägger sig bredvid, då mår vi alla gott i solen.

Leave a Reply

