S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

1:a Juli 2013 – Krymper katter i regn?

jul1-13Krymper katter i regn

Sommar och sol är vad både jag och katterna vill ha men vi får inte alltid som vi vill. Nu har det varit en del regn de senaste dagarna och både Madde och Ludde gör mig personligt ansvarig för att det regnar.

När jag öppnar altandörren på morgonen stirrar de ut på regnet och sedan blänger de på mig innan de går iväg för att sova. Det händer ibland att de går ut även om det regnar för att leta upp ett regnskydd eller lägga sig i växthuset en stund.

Regniga dagar ligger nog ganska högt på listan över saker både Madde och Ludde tycker illa om, de tycker faktiskt bättre om att bli badade Det kanske beror på att jag torkar dem torra med hårtork efteråt och det gör jag inte om de råkat vara ute i regnet.

Jag har funderat en del på varför mina katter tycker så illa om regn och har börjat tro att de kanske krymper i regn. En del av bilderna jag har tagit den sista tiden kan faktiskt vara bevis för att det är så.

jul1-13Krymper katter i regn2

Leave a Reply

Information

This entry was posted on July 1, 2013 by and tagged , , , , , , , , .
