S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

28:e Juli 2013 – Mu säger katten

jul28-13Mu säger katten2

Varje morgon när jag släppt ut Madde och Ludde går de bägge ut och betar. När man står och tittar på dem kan man tro att det är någon ny ras av små minikossor som fridfullt går och betar gräs. Tyvärr går de sen in och kräks upp gräset på vad de tycker är en lämplig plats, vad jag vet gör inte vanliga kossor så.

En lämplig plats för dem betyder längst in under soffan, längst in i hörnet under dubbelsängen eller i princip vart som helst bara det är riktigt krångligt för mig att ta bor det efteråt. Samma sak gäller när det är dags för hårbollar. De få gånger det är lätt för mig att ta bort har de använt någon matta, oftast när jag nyss tvättat mattorna, de vet exakt vilka mattor de ska välja.

jul28-13Mu säger katten

Enda fördelen är att när andra stretchar efter sina pass på gymmet behöver jag bara gå hem och städa bort gräs- och hårbollar, det är riktigt avancerad stretching för mig. Jag är också övertygad om att jag städar bakom soffor och under sängar betydligt mer än vad man brukar göra. Dessutom tvättar jag mattor åtminstone en gång i månaden, även om jag ibland bara vänder på mattan och låter dem kräkas på bägge sidorna innan det är dags för tvätt.

2 comments on “28:e Juli 2013 – Mu säger katten

  1. rebekah
    July 30, 2013

    Samma fenomen överallt! 🙂 Jag minns när Hadassah skulle spy, hur hon sprang till närmaste matta! Jag hade inte så många..

    • Annakarin
      July 31, 2013

      Jag har inte heller så många mattor och de som finns är lätta att tvätta.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on July 28, 2013 by and tagged , , , , , , .
