S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

1:a December 2013 – Första advent

dec1-13Första advent

Ludde inviger julmattan.

Nu har jag börjat pynta lite inför julen. I år har jag tre fyrbenta arbetsledare. Deras jobb är att kontrollera vad jag tar fram, hållbarhetstesta och rent allmänt vara i vägen. Det är tur att de är så söta som de är.

Jag älskar julen och det är enda gången på året jag verkligen tycker om att pynta överallt. Det ska vara röda gardiner och röda mattor på golven, tomtar i vrårna och allt man kan tänka sig. Tyvärr är det något jag får glömma de närmaste åren.

Mina gamla katter hade vant sig vid att matte blev tokig en gång om året och lät det mesta vara i fred. Det var bara några saker de inte tyckte jag skulle ha framme, som mossa eller levande ljus.

Nu, med Madde och Ludde har det så att säga börjat om på ny kula. Madde älskar röda kulor och plockar bort dem ur min lilla adventsgran och spelar fotboll, hon är väldigt duktig på att dribbla, därför har jag bara kulor som går att leka med. Ludde plockar bort mina röda garntomtar ur stora granen och förvandlar dem till strimlade tomtar. Glitter kan jag inte heller ha framme.

I år med en liten Yra som leker med allt ska det bli spännande att se hur det kommer att gå, mattor och gardiner är det enda jag är säker på. Nu har hon dessutom lärt sig att hoppa riktigt bra så snart är inget säkert här hemma.

5 comments on “1:a December 2013 – Första advent

  1. quackofdawn
    December 4, 2013

    Han ser väldigt fin ut där på julmattan, Ludde!
    Jag måste säga, nu när jag läser det här, att McDuff alltid varit en väldigt timid katt! Även när han var liten! Nu är han nio, och bryr sig inte längre…

    • Annakarin
      December 4, 2013

      Timid är inte ett ord som passar ihop med mina katter men det är alltid roligt att se vad de kan hitta på.

  2. Rebekah
    December 4, 2013

    Hej igen,
    I fortsättningen kommer jag att skriva med detta ID. Detta, medan jag funderar på hur jag ska ha det med bloggandet, för det här med att ha två blir bara *för mycket*! Just nu är det paus.

  3. colderwhether
    December 6, 2013

    Okay, nu har jag bestämt mig. Det blev för mycket med två, så jag la’ ner det projektet och flyttade tillbaka till vanliga WP. Nu känns det bra. http://colderweather.me

Leave a Reply

Information

This entry was posted on December 1, 2013 by and tagged , , , , , , , .
