S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

1:a Januari 2014 – Gott Nytt År

jan1-14Gott nytt år

Nu har vi ett nytt år och det ska bli spännande att se vad som händer under året. Självklart har jag lite förhoppningar om vad ska ske.

Ludde är fortsatt fertil och jag hoppas han sköter sig så fint som han gjort så här långt. Han strilar inte utan går på lådan, han till och med sitter ner. Han är inte speciellt orolig, lite jam någon gång men det är allt. Jag tror en förklaring är att han har två honor och en härlig utegård att vara på, sen handlar det också om tur, tror jag. Jag hoppas att han under året kommer att fortsätta gå bra på utställningar och framförallt fortsätta vara så lugn som han är. Jag skulle önska att han fick lite mer päls, kvalitén på pälsen är väldigt bra men som okastrerad får han inte den fina krage jag önskar att han hade.

Madde är så fin, underbar maskfärg och just nu i sin vinterpäls väldigt vacker. Min önskning är att hon har kvar sin päls, åtminstone på någon utställning framöver. Förra året valde hon att tappa all vinterpäls veckan före årets första utställning. Jag funderade nästan på att samla ihop alla pälshögar och göra en fuskpäls till henne.

Yra utvecklas fint, hon har redan fått en liten krage. Hon har passerat tre kg och även om en del beror på hennes stora aptit så ser det bra ut. Planerna nu är att ordna med blodgruppering och hjärtscanning under våren. Har vi sedan tur så kommer Yra och Ludde att bli föräldrar. Jag hoppas och tror att kattungarna efter den kombinationen kan bli riktigt fina, förhoppningsvis blir de lika trevliga, sociala och mysiga som sina föräldrar.

Till sist har jag tänkt fortsätta min kattblogg och skriva åtminstone två gånger i månaden och berätta vad som händer här hemma.

2 comments on “1:a Januari 2014 – Gott Nytt År

  1. colderweather
    January 1, 2014

    Gott Nytt År till er alla! Det är kul att läsa kattbloggen och se de fina kissemissarna på bild!

    Kramisar!

  2. Annakarin
    January 1, 2014

    Tack, jag tycker det är roligt att skriva, det är ett sätt för mig att se deras utveckling och lite om vad som händer här hemma.
    Kram!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on January 1, 2014 by and tagged , , , , , , .
