S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

29:e April 2014 – SVERAK Diplomeringskurs

SverakDiplomeradUppfödare

För ett tag sedan bestämde jag mig för att läsa SVERAKs Diplomeringskurs och skickade in en anmälan för att göra detta. Jag fick hem ett testformulär och hade då ett visst antal dagar på mig att göra testet och skicka in det rättning.

Kursen handlar till stor del om att få mer kunskap både om SVERAK och vilka regler som finns när det gäller uppfödning, avel, stamtavlor och allt annat som är reglerat av SVERAK. Dessutom ingick det en del om hur man ska sköta om sina katter på bästa sätt.

Skillnaden mellan den här kursen och Pawpeds var att jag fick en överblick över SVERAKs regelverk i den här kursen men Pawpeds lärde mig mer om genetik och kattskötsel. Det har ju hänt en del i regelverket sedan jag började för ungefär 30 år sedan så det har varit nyttigt att uppdatera sig.

Nu tycker både jag och katterna att det får räcka med kurser ett tag och i stället vara ute och njuta av vårvärmen som äntligen börjar komma. Dessutom är det full fart med utställningar. Till helgen bär det av till Östersund och den här gången får Ludde också följa med.

2 comments on “29:e April 2014 – SVERAK Diplomeringskurs

  1. colderweather
    May 1, 2014

    Låter fint, med vädret och utställningarna! Kul att Ludde är i ordning igen! 🙂

  2. Annakarin
    May 1, 2014

    Det snöade på sista april.

Leave a Reply

