S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

10:e Augusti 2014 – Nya kattbilder

aug10-14Nya kattbilder

Madde och Yra leker tillsammans

Tiden går fort och det har en lång tid varit dags att lägga ut lite nya bilder på katternas presentationer. Problemet är att det inte är lätt att ta bra kort.

Madde är lättast, hon har förmågan att se söt ut och kan vara snäll och sitta still en stund så man hinner fota.

Yra är inte lätt, så fort hon ser kameran springer hon fram till den. Jag har mängder av kort på hennes nos när hon sätter den mot kameran. Dessutom är hon nästan aldrig stilla så de flesta kort blir suddiga.

Ludde är svårast. Jag har mängder av kort på honom där han sover i konstiga ställningar. Han älskar att sova så det är kanske inte så underligt. När jag ska försöka ta kort där han är vaken så blir det nästan aldrig bra. Han blundar, öppnar munnen, sträcker ut tungan eller hittar på andra saker.

aug10-14Nya kattbilde1r

Luddes favoritsyssla.

Tack och lov för digitalkameran. Nu har jag gått med kameran i handen ett par dagar och knäppt mängder av bilder och lyckats hitta tillräckligt för att lägga ut lite nya bilder. Det är faktiskt roligt att se hur de utvecklas från liten söt kattunge till vuxen katt.

Förhoppningen är också att jag någon gång ska lyckas ta ett bra kort där alla tre katterna är med. Det enda kortet jag har med alla tre är det som ligger på startsidan och det vore roligt att uppdatera även det kortet.

 

2 comments on “10:e Augusti 2014 – Nya kattbilder

  1. Rebekah McNulty
    August 11, 2014

    Alltid kul att se dem! Fina bilder! Tror inte jag hade kameran med mig när jag var hos Dig förra året.

    Jag har det lättsamt med McDuff … han nästan poserar!

  2. Annakarin
    August 11, 2014

    Tack. Här är det ingen som poserar, det skulle vara roligt om de gjorde det, mycket lättare att ta kort på en katt som sitter still.

Leave a Reply

