S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

14:e December 2014 – Tredje advent

dec14-14Tredjee advent

Yra slår in paket.

Julstöket fortsätter här hemma. Med hjälp av Yra är nu alla klappar inslagna och klara. Det enda som saknas är snören på paketen. Jag provade att göra ett paket med snöre men det tog Yra hand om på en gång. Snören är leksaker, alltså är ett paket med snöre en stor leksak som ska anfallas. Det paketet har jag nu fått gömma högt upp i ett skåp och resten av paketen blir utan snören. Det är heller inte speciellt nyttigt för en liten katt att äta snören.

Ludde har haft en jobbig vecka men nu är alla julmattor testade och godkända. Varje morgon har jag fått gå runt och lägga mattorna på rätt plats igen eftersom Ludde leker för fullt varje natt. Han har nästan förvandlats till en kattunge igen och vill leka och mysa varje kväll. Det är svårt att tro att han är fertil hane som snart är fem år, speciellt när han ligger i min famn och vill bli kliad på magen en stund.

dec14-14Tredje advent

Ludde vilar.

Madde går runt och tittar på allt som händer och hennes favoritplats just nu är röda julduken i vardagsrummet, där har hon koll på allt som händer. Hon har så mycket päls just nu så hon ser ut som ett litet lejon ibland.

Tillverkningen av julgodis har börjat och det är inte det lättaste med fyrbenta arbetsledare. Det kräver tålamod att ställa ut knäckformar som Yra tycker är väldigt roligt att leka med, men det finns knep att ta till. Jag kokade ett paket torsk och sövde ner alla med mycket mat, då hann jag fixa det jag ville utan hjälp.

Leave a Reply

