S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

15:e Februari 2015 – Mysig söndag

feb 15-15 Mysig söndag1

Ludde tycker det är dags att vila.

Idag har det varit en lugn dag, nästan inget stod på att göra listan utan det blev en dag i kattens tecken. Eftersom det varit några plusgrader mitt på dagen har det varit öppet så katterna har kunnat gå och ut och in som de vill. Yra har passat på att springa av sig lite energi och vi har dessutom lekt en hel del i dag. Hon har också haft en matdag i dag, mer än vanligt. Så fort jag eller husse gått i närheten av köket har hon kommit springande för att kolla om det är något ätbart hon kan tigga till sig. Hon har lyckats tigga till sig en hel del godsaker och ligger nu och sover med magen i vädret.

feb 15-15 Mysig söndag

Yra vaktar köket.

Ludde har också varit på lekhumör i dag, när han varit ute kom han inspringande och hoppade med framtassarna på mitt ben. Det är hans signal att det är dags att leka. Han sprang och jagade efter fjädervippan jag tog fram i nästan en timme. Han var så uppspelt att han till och med morrade åt den innan han anföll. Varje gång han fångat bytet bar han iväg det för att gömma det för de andra katterna. Till slut var han så trött att han la sig ner och bara tittade på bytet utan att fånga det. Nu när jag skriver detta har vi precis haft en mysstund han och jag. Han hoppade som vanligt upp på köksbordet och satte sig och stirrade på mig. Det är signalen till att han ska ligga i min famn och jag ska klia honom bakom öronen och på magen.

feb 15-15 Mysig söndag2

Madde letar solvärme.

Madde har varit slöast av katterna idag. Hon har letat upp alla ställen där det lyst in lite sol och där har hon parkerat. Så fort jag gått förbi har hon lyft på huvudet för att visa att jag ska stanna och klia henne en stund. Det har blivit ganska många sådana stunder i dag, så jag tror hon är ganska nöjd med dagen. Jag vet att när jag ska gå och lägga mig kommer hon att vänta på mig i sovrummet. Då hoppar hon upp på fönsterbrädan och jag ska stå där en stund och gosa med henne innan hon är nöjd.

 

Leave a Reply

