S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

20:e Juni 2015 – Full fart

juni 20-15 Full fart

Luna tar en paus.

Nu är det en dryg vecka sedan kattungarna tog huset i besittning och det hinner hända mycket på den tiden. De har redan lärt sig att om matte går in i köket kan det betyda matdags, så det gäller att hänga med in och kolla vad som händer. Så här långt är all mat god mat och de äter med bra aptit. Rensa kattlådor är också en intressant syssla, jag har för det mesta sju små medhjälpare som gärna hjälper till.

De har också upptäckt att det finns en stor skön säng som är bra till bus och sömn. När det är dags att gå och lägga sig händer det att alla sju följer med för att studsa runt i sängen och sedan lägga sig för att sova tätt bredvid mig. Just nu är det Maru som tycker sängar är väldigt mysigt, sista dagarna har han valt att sova där på dagarna också.

Det är väldigt mysigt med sängen full av småtroll men inte lika roligt när de väcker mig i gryningen och tycker det är dags för frukost. Det är bara för mig att kliva upp och servera, de förstår inte att jag skulle vilja sova lite längre när det är helg.

juni 20-15 Full fart1

Manami tar en tupplur på Madde.

Köksstolarna är också populära, för det mesta är någon eller ibland alla stolar upptagna av en sovande katt, man får vara försiktig när man ska sätta sig. Knyta upp snören till köksdynor är också en populär syssla, det är sak samma hur man knyter, de klarar av alla knutar . Det gäller också att komma ihåg att skjuta in stolarna ordentligt, glömmer man så är köksbordet ommöblerat på morgonen och det som var på köksbordet på kvällen ligger på golvet på morgonen.

Det är fantastiskt att se när de far runt och busar för att sedan sova djupt minuten senare. Tur att de är så många, det finns alltid någon vaken som är sugen på att busa eller en varm kompis att sova med.

Till veckan är det dags för andra sprutan och det är inte så lång tid kvar innan de första ska flytta till sina nya hem, det kommer att kännas väldigt tomt här hemma även om inte alla flyttar samtidigt.

 

 

 

One comment on “20:e Juni 2015 – Full fart

  1. tassitus
    June 21, 2015

    Hej,
    Jag ligger lite efter här, på grund av en del dator-problem jag har haft.

    Hur som helst, jag kan föreställa mig att det är full fart! Minns så väl hur det var med bara EN birma!

    /Rebekah

Leave a Reply

