S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

27:e September 2015 – Vart tar alla leksaker vägen?

sep 25-15 Vart tar alla leksaker vägen2

Nalle, Nox och Otis.

I vardagsrummet finns en liten korg där de flesta kattleksaker bor, varje gång jag städar får jag börja med att gå runt och hämta allt och lägga i korgen. Alla katter vet att det finns roliga saker i korgen och hämtar själv en råtta eller vad de vill leka med. Jag tror de stora lär de små eftersom även kattungarna gör samma sak. Ganska ofta märker jag att det saknas leksaker och hur jag än letar så finns de inte någonstans, för att sedan dyka upp dagen därpå. Vart de har varit gömda har jag ingen aning om, men jag misstänker att katterna har ett hemligt gömställe som jag inte känner till.

sep 25-15 Vart tar alla leksaker vägen1

Nalle vaktar sitt snöre

Ett ställe känner jag i alla fall till och det är under tv-bänken. I dag har jag, med hjälp av fyrbenta arbetsledare, plockat fram åtta småråttor och tre pingisbollar. Vem det än är som designar tv-bänkar så vet de inte hur det är att ha katt, då skulle de inte se ut som de gör. Jag tror också katterna betraktar tv-bänken som ett mål och skjuter man in leksakerna där har man vunnit och det är mattes jobb att ta fram leksakerna igen.

sep 25-15 Vart tar alla leksaker vägen.

Nox vilar lite

Det är för det mesta full fart här hemma med så många katter, Luna och Manami brukar låta de små jaga sig och det är full fart upp och ner för trappan. Ibland tar någon ett snöre och springer iväg med och då jagar alla efter snöret för att ta bytet från den som har det. De vuxna sitter oftast och tittar på men ibland kan de inte låta bli att leka med. Det ser ganska roligt ut när Ludde ger sig in i leken, kattungarna far som små bollar när han slänger sig efter bytet men han släpper det ganska fort och låter de små ta över.

Det kommer att bli ganska tyst i huset när det är dags för de små att flytta, nu har alla förutom Nox fått nya fina hem att flytta till när de blivit stora nog att flytta hemifrån.

 

 

One comment on “27:e September 2015 – Vart tar alla leksaker vägen?

  1. Rebekah M
    September 28, 2015

    Bilderna är ju helt underbara … de är så söta så man blir alldeles matt! 🙂 Säkert får lille Nox ett nytt, fint hem snart också!

Leave a Reply

