S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

8:e November 2015 – En slö kvintett

nov 8-15 En slö kvintett1

Madde tar det lugnt

Den här tiden på året är alla mina katter lite extra slöa tycker jag. De gör precis vad jag skulle vilja göra. Kurar ihop sig på ett varmt ställe och väntar på sommaren och solen. Skrivbordet jag använder står bredvid ett element som jag brukar ha full värme på, där ligger alltid någon katt och sover, framförallt Ludde har bestämt att det är hans plats. Ibland vaknar han till och sträcker fram huvudet för att få lite extra klappar från mig.

nov 8-15 En slö kvintett4

Ludde sover och mår gott

Madde har flera favoritplatser, gärna ställen där hon kan ha koll på allt som händer. Det är hon som är boss i huset och de andra lyder när hon säger ifrån. Men, ibland blir hon sugen på att bli ordentligt klappad och då hoppar hon upp i mitt knä. När lillhusse är hemma är det hans knä som gäller. Då kan hon ligga stilla hur länge som helst bara det är lillshusses knä.

nov 8-15 En slö kvintett2

Luna spanar vad som händer ute

Yras favoritplats är korgen i sovrummet. Den är i en korgstol i sovrummet och hon sover gärna där på natten också. Jag tror hon tycker det är ett lugnt och skönt ställe där hon får vara ifred. Går man förbi vaknar hon till och vill ha en liten mysstund. Det är också nära till sängen som är hennes favoritställe när det är dags för bus. Hon har lärt sig att det är mjukt och skönt att hoppa runt i sängen och kan göra riktiga jättehopp som en liten känguru när vi busar där.

nov 8-15 En slö kvintett3

Yra tycker att matte stör hennes skönhetssömn

Luna och Manami sover gärna tillsammans, man kan dem hitta sovande på alla möjliga ställen, men favoriten verkar ändå vara klöstunnan i vardagsrummet. Där kan de hålla koll om någon går ut i köket, de är båda matglada, framförallt Manami och vill inte missa om det finns chansen till något extra att äta.

nov 8-15 En slö kvintett

Manami har somnat i fåtöljen

 

 

 

2 comments on “8:e November 2015 – En slö kvintett

  1. Rebekah M
    November 9, 2015

    Som vanligt, härliga bilder!!! McDuff byter sovplatser, men det går många veckor mellan bytena. Just nu är det en kartong här, mindre än en bananlåda. Eftermiddagarna är det oftast vår säng som gäller.

    • Annakarin
      November 9, 2015

      Tack, någon gång ska jag väl bli bättre på att ta kort

Leave a Reply

