S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

4:e Mars 2016 – Hemma efter Uppsala

mars 4-16 Hemma från Uppsala11

Luna väcker Manami med nospuss

Nu har det gått några dagar sedan vi kom hem från utställningen och Luna och Manami har sovit ikapp all sömn de inte hann med i helgen. Det var en trevlig utställning och som vanligt alltid roligt att träffa andra kattägare och prata katt en hel helg. Dessutom är det alltid underbart med hotellfrukost och för katterna maximal uppmärksamhet och massor av extra kel och lek på hotellrummet.

Luna kom hem med två CAC vilket betyder att hon kan bli champion på nästa utställning som blir i Umeå i april. Manami fick ett CAC och kan även hon ta sin titel i Umeå. Jag är väldigt stolt över mina töser, framförallt för att de är så lugna och uppför sig väldigt bra. De är nyfikna och intresserade när de är på domarbordet och tittar sig lugnt omkring.

mars 4-16 Hemma från Uppsala

Luna och Manami tycker att matte ska köpa större korgar

Den här veckan har Yra fått ett bad, hon verkade så besviken när jag bara badade töserna förra veckan. Hon började sitta i duschen och vänta på mig och jag fick lyfta bort henne på morgonen när jag skulle duscha. Varken Yra eller någon av de andra har något emot att bada men den här gången satt Yra alldeles stilla och blundande, hon såg ut att njuta. Det kan bero på att hon har så mycket och tät päls nu så det var skönt att få hjälp att bli riktigt ren och fin.

Här hemma har solen börjat titta fram och det har varit blött på altanen några dagar. Madde verkar tro att det är något som är mitt eller husses fel och i dag lät det nästan som om hon mjauade ut mig ordentligt. Hon blev inte nöjd förrän jag lyfte upp henne och bar henne till några torra stenplattor. Hon som aldrig brukar bry sig om vare sig snö eller regn annars, men i dag var det tydligen noga.

mars 4-16 Hemma från Uppsala1

Madde väljer att se söt ut

Det har varit fullt race här hela dagen, jag misstänker att det är lite vårkänslor på gång. Men, än är det långt kvar innan snön är borta, men soliga och sköna dagar är bra det med. Nu har alla ätit lördagsmiddag, kokt torsk fick det bli för att fira att det gick så bra förra helgen, så nu ligger alla och sover på sina favoritplatser.

 

 

One comment on “4:e Mars 2016 – Hemma efter Uppsala

  1. Rebekah M
    March 5, 2016

    Kul att läsa om hur ni har det, och att det gick bra i Uppsala. Jag förstår att det är roligt att träffa andra och prata katt.

    Fantastiskt att hon gillar att bada! Jag kan se bilden för mitt inre … underbart! Jag badade Hadassah en gång!

Leave a Reply

