S*Yrhättan's Helig Birma

Kattuppfödare i Västernorrland

29:e Oktober 2016 – Ta kort är inte lätt

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt1

Luna på väg att ta en grässtrå

Nu, när det börjar bli mörkt ute så passar jag på när det är helg att ta kort på katterna. Det är enklare att ta kort om man slipper använda blixt eftersom de har en tendens att se ut som katten från en annan planet, det tar en evighet att fixa till ögon och annat, så det är mycket enklare att passa på när det är ljust.

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt4

Jag tänker inte öppna ögonen

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt5

Ok, jag öppnar väl ett öga

Det verkar som om de vet vad det är dags för när jag tar fram kameran. I deras värld verkar det betyda att man inte ska vara stilla. Se till att vända bort huvudet eller åtminstone blunda eller göra konstiga grimaser när matte och den lilla lådan dyker upp. Det enda som är lätt är att ta bilder på sovande katter, men till och med då brukar de vända sig bort när jag sakta närmar mig för att knäppa.

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt

Luna funderar

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt2

Det är något som kliar

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt3

Så skönt att klia

okt-31-16-ta-kort-ar-inte-latt6

Avsluta med tasstvätt

Det blir alltså ganska många bilder innan jag får till något bra att lägga ut på bloggen, så här det se ut när jag går igenom korten jag tagit.

 

 

Leave a Reply

